دانشگاه فردوسی مشهد، گروه مهندسی صنایع، مشهد ، leyla.fazli@yahoo.com
چکیده: (2258 مشاهده)
امروزه مهمترین و اساسیترین مراکز امر آموزش عالی دانشگاهها و زیرمجموعههای آن ها میباشند. این مراکز آموزش عالی نهادهایی با رسالت مشخص هستند که سنجش کیفیت عملکرد آنها در خصوص استفاده بهینه از منابع و برآوردن هرچه بیشتر اهداف، ضرورت دارد. همچنین ارزشیابی کیفیت عملکرد این مراکز یکی از ضروریات پویایی آنها میباشد؛ بهطوریکه عدم وجود فرآیند ارزشیابی مستمر سبب رکود آنها میگردد. از طریق سنجش و ارزیابی کیفیت عملکرد میتوان ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف و حداقلسازی منابع ورودی، وضعیت موجود و کنونی را بهبود بخشید. از اینرو در این پژوهش با توجه به اهمیت ارزیابی کیفیت عملکرد دانشگاهها و زیرمجموعههای آن، یک مدل ارزیابی جدید به نام تکنیک پروفایل کارایی ورودی بهبودیافته که عملکرد تکنیک پروفایل کارایی ورودی کلاسیک را بهبود میدهد، پیشنهاد گردید. همچنین با ارایهی یک مثال عددی به همراه تحلیل نتایج و اعتبارسنجی، نشان داده شده است که این مدل پیشنهادی از اعتبار لازم برخوردار میباشد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/7/6 | پذیرش: 1399/2/20