دوره 17، شماره 3 - ( 6-1399 )                   جلد 17 شماره 3 صفحات 43-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mansouri E, Fazli L. Providing a Model for Evaluating the Performance Quality of Higher Education Centers. jor 2020; 17 (3) :23-43
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1920-fa.html
منصوری احسان، فضلی لیلا. ارایه مدلی برای ارزیابی کیفیت عملکرد مراکز آموزش عالی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1399; 17 (3) :23-43

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1920-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد، گروه مهندسی صنایع، مشهد
چکیده:   (1876 مشاهده)
امروزه مهم­ترین و اساسی­ترین مراکز امر آموزش عالی دانشگاه­ها و زیرمجموعه­های آن ها می­باشند. این مراکز آموزش عالی نهادهایی با رسالت مشخص هستند که سنجش کیفیت عملکرد آنها در خصوص استفاده بهینه از منابع و برآوردن هرچه بیشتر اهداف، ضرورت دارد. همچنین ارزشیابی کیفیت عملکرد این مراکز یکی از ضروریات پویایی آنها می­باشد؛ به­­طوری­که عدم وجود فرآیند ارزشیابی مستمر سبب رکود آنها می­گردد. از طریق سنجش و ارزیابی کیفیت عملکرد میتوان ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف و حداقل­سازی منابع ورودی، وضعیت موجود و کنونی را بهبود بخشید. از این‌رو در این پژوهش با توجه به اهمیت ارزیابی کیفیت عملکرد دانشگاه­ها و زیرمجموعه­های آن، یک مدل ارزیابی جدید به نام تکنیک پروفایل کارایی ورودی بهبودیافته که عملکرد تکنیک پروفایل کارایی ورودی کلاسیک را بهبود می­دهد، پیشنهاد گردید. همچنین با ارایه­ی یک مثال عددی به همراه تحلیل نتایج و اعتبارسنجی، نشان داده شده است که این مدل پیشنهادی از اعتبار لازم برخوردار می­باشد.
متن کامل [PDF 1205 kb]   (703 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/7/6 | پذیرش: 1399/2/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.