دوره 17، شماره 2 - ( 3-1399 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 25-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khodayifar S, Babaloo D. Accelerating Benders’ Approach for the Scheduling of Charging and Discharging of Electric Vehicles in Smart Grids. jor 2020; 17 (2) :9-25
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1578-fa.html
خدایی فر سلمان، بابالو داود. الگوریتم بندرز تسریع‌شده برای زمان‌بندی شارژ و دشارژ وسایل نقلیه‌ الکتریکی در شبکه‌های هوشمند. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1399; 17 (2) :9-25

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1578-fa.html


دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشکده ریاضی، زنجان
چکیده:   (2209 مشاهده)
در قرن حاضر، محیط زیست به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. با توجه به محدویت‌های محیط زیست و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش قیمت بنزین  وسایل نقلیه‌ی الکتریکی یک جایگزین مناسب برای وسایل نقلیه‌ی بنزینی است. اما تقاضای پیک برق مصرفی، ممکن است باعث اوج بار بزرگ و نامطلوب در شبکههای برق شود. خوش‌بختانه وسایل نقلیه‌ی الکتریکی می‌توانند به طور انعطاف پذیر، با زمان‌بندی شارژ و دشارژ هماهنگ شوند و این نیازمند الگوریتم‌های بهینه‌ی شارژ و دشارژ هوشمند و زمان‌بندی تخلیه می‌باشد. در این مقاله، مدل ریاضی از نوع برنامه‌ریزی خطی صحیح آمیخته برای زمان‌بندی شارژ و دشارژ وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در شبکه‌های هوشمند برق را بررسی کرده و مدل مربوطه را با استفاده از الگوریتم‌‌ دقیق تجزیه بندرز و روش تجزیه بندرز با برش‌های بهینه-پارتو حل خواهیم کرد. نهایتا با نتایج عددی کارایی مدل و الگوریتم‌های پیشنهادی را بررسی خواهیم کرد.
متن کامل [PDF 1177 kb]   (1139 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/7/30 | پذیرش: 1399/1/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.