دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشکده ریاضی، زنجان ، s.khodayifar@iasbs.ac.ir
                    
                    
                    چکیده:       (3402 مشاهده)
                    
                    
                    در قرن حاضر، محیط زیست به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. با توجه به محدویتهای محیط زیست و افزایش انتشار گازهای گلخانهای و افزایش قیمت بنزین  وسایل نقلیهی الکتریکی یک جایگزین مناسب برای وسایل نقلیهی بنزینی است. اما تقاضای پیک برق مصرفی، ممکن است باعث اوج بار بزرگ و نامطلوب در شبکههای برق شود. خوشبختانه وسایل نقلیهی الکتریکی میتوانند به طور انعطاف پذیر، با زمانبندی شارژ و دشارژ هماهنگ شوند و این نیازمند الگوریتمهای بهینهی شارژ و دشارژ هوشمند و زمانبندی تخلیه میباشد. در این مقاله، مدل ریاضی از نوع برنامهریزی خطی صحیح آمیخته برای زمانبندی شارژ و دشارژ وسایل نقلیهی الکتریکی در شبکههای هوشمند برق را بررسی کرده و مدل مربوطه را با استفاده از الگوریتم دقیق تجزیه بندرز و روش تجزیه بندرز با برشهای بهینه-پارتو حل خواهیم کرد. نهایتا با نتایج عددی کارایی مدل و الگوریتمهای پیشنهادی را بررسی خواهیم کرد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
تخصصي  دریافت: 1396/7/30 | پذیرش: 1399/1/26