دوره 3، شماره 22 - ( مهر 1388 )                   جلد 3 شماره 22 صفحات 50-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بیک فرزانه ، حسین زاده لطفی فرهاد ، شاهورانی احمد . بررسی باور دانش آموزان درباره کارگروهی حل مساله ریاضی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن . 1388; 3 (22) :50-35

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-77-fa.html


چکیده:   (9312 مشاهده)
در این پژوهش، میزان تجربه کار گروهی ریاضی و همچنین باور دانش آموزان نسبت به کارگروهی حل مساله ریاضی و میزان اعتقاد آنان به موثر بودن کارگروهی بر آموزش یادگیری ریاضی و یادگیری ریاضی در یکی از دبیرستان های شهر اهواز بررسی شده است. در این بررسی پرسشنامه ای که از نظر روایی و پایایی سنجیده و تایید شده بود، توسط نمونه ای تصادفی از 130 نفر از دانش آموزان دبیرستانی پاسخ داده شد. با توجه به نتایج حاصل از نظرخواهی دانش آموزان در خصوص سوال ها، پس از بررسی و اعتبار پاسخ های داده شده از تعداد 130 نفر پاسخ 109 نفر مورد قبول واقع شد و پاسخ ها به کمک نظریه فازی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتیجه، تایید این دو اعتقاد بود که با آنکه دانش آموزان در مدارس تجربه کمی از کار گروهی ریاضی دارند، به ماثر بودن کار گروهی ریاضی و حل مساله ریاضی در گروه های کوچک در جهت پیشبرد آموزش یادگیری ریاضی و یادگیری ریاضی بسیار معتقدند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1388/6/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.