دوره 7، شماره 2 - ( 2-1389 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 22-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ابراهیم نژاد علی، ناصری سید هادی. کاهش هزینه‌ی تاخیرات ترافیک هوایی با بکارگیری شبکه‌ی جریان پویا با ظرفیت تصادفی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1389; 7 (2) :9-22

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-149-fa.html


چکیده:   (8193 مشاهده)
هدف نهایی کنترل ترافیک هوایی برقراری جریان هواپیمایی کارا با حفظ امنیت عملیات هواپیمایی است. به‌هرحال هدف اصلی امنیت است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تاخیرات ترافیک هوایی زمانی بوجود می‌آید که تقاضا برای فرود آمدن و یا پرواز کردن از ظرفیت موجود تجاوز کند. اثرات این تاخیرات را می‌توان با افزایش ظرفیت یا تعدیل تقاضا کاهش داد. البته افزایش ظرفیت یک راه‌حل خوب اما اقدامی بلند مدت است که با ساخت فرودگاه‌های جدید، توسعه‌ی فرودگاه‌های موجود و روش‌های فرود جدید امکان‌پذیر است. بنابراین، یک تصمیم کوتاه مدت برای کاهش تاخیرات با توجه به امکانات موجود، به یک مدل بهینه‌سازی تاکتیکی نیاز دارد. در این مقاله چار‌چوب این مدل را که تعمیمی از مدل شبکه جریان پویا با ظرفیت تصادفی است، ارایه می‌دهیم.
متن کامل [DOC 700 kb]   (2636 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1389/12/25 | انتشار: 1389/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.