دوره 15، شماره 1 - ( 1-1397 )                   جلد 15 شماره 1 صفحات 40-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khodamoradi M, Behzadi M, Rostamy-MaleKhalifeh M. Evaluating and Ranking the Manufacturers of Refill parts by Hierarchy Analysis process (case study: National Iranian Drilling Company). Journal of Operational Research and Its Applications. 2018; 15 (1) :29-40
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1460-fa.html
خدامرادی محمد، بهزادی محمد حسن، رستمی مال خلیفه محسن. ارزیابی و رتبه بندی سازندگان قطعات یدکی با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه موردی: شرکت ملی حفاری ایران). تحقیق در عملیات در کاربردهای آن . 1397; 15 (1) :40-29

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1460-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه آمار، تهران، ایران
چکیده:   (2280 مشاهده)
در سال­های اخیر زنجیره تأمین نظر بسیاری از محققین و صنعتگران را به خود جلب کرده است. در بازار رقابتی امروز تولیدکنندگان تنها درصدد بهبود وضع داخلی نیستند، بلکه انتخاب بهترین بازارها و مناسب­ترین تأمین­کنندگان در صدر برنامه­های آن­ها قرار گرفته است. عملکرد زنجیره تأمین به فعالیت­های گسترده زنجیره تأمین جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان اشاره دارد که شامل قابلیت دسترسی به محصول، تحویل به موقع و موجودی و ظرفیت لازم در زنجیره تأمین برای عملکردی مناسب است. عملکرد زنجیره تأمین مرزهای شرکت را پشت سر می­گذارد، مواد اصلی، قطعات، مونتاژهای فرعی و محصولات نهایی و توزیع آن­ها توسط کانال­های مختلف انجام می­پذیرد. در این تحقیق با استفاده از مدل تحلیل سلسله مراتبی (به عنوان روش تصمیم­گیری چندمعیاره)، عوامل با اهمیت در ارزیابی و رتبه­بندی سازندگان  قطعات یدکی شرکت ملی حفاری ایران ارائه گردید. مهم­ترین شاخص­های به دست آمده بر اساس مقایسات زوجی صورت گرفته توسط خبرگان عبارتند از: تحویل، خدمات، هزینه، کیفیت، توانمندی­های شرکت، انعطاف­پذیری، قابلیت اعتماد و تعهدات اجتماعی. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران، رؤسا و سرپرستان شرکت ملی حفاری می­باشد که از میان آن­ها 120 نفر به صورت تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران انتخاب گردیدند. بر اساس نتایج، شاخص گارانتی و خدمات پس از فروش بیشترین اهمیت و شاخص قابلیت اعتماد کمترین اهمیت را در ارزیابی تأمین­کنندگان داشتند.
 
متن کامل [PDF 285 kb]   (1077 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/5 | پذیرش: 1396/5/4 | انتشار: 1397/1/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.