دوره 22، شماره 4 - ( 10-1404 )                   جلد 22 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini R, Saeedi S. Evaluation and Optimization of ‎Productivity Strategies of Banking Systems ‎from the Perspective of Experts on TOPSIS (A Case Study of Bank Melli Qom‎). jor 2025; 22 (4)
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2200-fa.html
حسینی روح اله، سعیدی سمیه. ارزیابی و بهینه ‎یابی استراتژی های بهره‎وری عملکرد ‌سیستم‎های بانکی از دیدگاه خبرگان براساس تکنیک TOPSIS‌‌ (مورد مطالعه: شعب بانک ملی شهر قم) ‌. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1404; 22 (4)

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2200-fa.html


گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، r.hosseini59@pnu.ac.ir
چکیده:   (11 مشاهده)
با توجه به افزایش بانک‌ها و موسسات مالی در کشور و همچنین روند خصوصی‌سازی بانک‌‌های دولتی، ارزیابی عملکرد نهادهای مذکور اهمیت خاصی پیدا کرده است. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی و بهینه ­یابی استراتژی‌های بهره­ وری عملکرد سیستم ­های بانکی از دیدگاه خبرگان شاغل در شعبات بانک ملی شهر قم است. روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی است و در این تحقیق می‌توان با توجه به هدف، آن را از نوع تحقیقات کاربردی نیز دانست. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه خبرگان و صاحب نظران شاغل در شعب بانک ملی شهر قم می­ باشد. با توجه به اینکه حجم جامعه آماری محدود به خبرگان و صاحب نظران می ­باشد تعداد 20 نفر  نمونه انتخاب شد. روش نمونه ­گیری در این تحقیق نمونه­ گیری انتخابی و گلوله برفی می­ باشد. در این پژوهش از روش میدانی و از طریق پرسشنامه ماتریسی محقق ساخته­ جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است. در این تحقیق برای تجزیه‌و تحلیل داده‌ها از نرم افزار TOPSIS استفاده شده است. با توجه به تحلیل داده­ های به‌دست آمده شاخص ­های پژوهش، سودآوری 29% و جذب و وفاداری مشتری ‏15% به عنوان شاخص ­های موثر شناسایی شدند.‏ همچنین ‏براساس خروجی تکنیک تاپسیس، در میان ‏راهبردهای مختلف راهبرد توسعه بانکداری الکترونیکی، ‎0/823=‏CI‏ در اولویت قرار گرفتند. با توجه به مطالعه صورت گرفته و تجزیه و تحلیل داده­ های به‌دست آمده در این پژوهش، به ترتیب توسعه بانکداری الکترونیکی، آموزش و توانمندسازی کارکنان، استفاده از فناوری پیشرفته، حمایت و پشتیبانی مدیران عالی، انگیزش و تقویت روحیه کارکنان، بهبود کیفیت خدمات بانکی، طراحی بهینه شغل (غنی‌سازی شغلی)، تقویت ارتباطات و انسجام سازمانی و  بهبود فیزیکی محیط‌ کار در اولویت مطرح شدند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/3/3 | پذیرش: 1404/8/4 | انتشار: 1404/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.