مجید محمدشفیعی ، سعیده کتابی ، محمد شاکر اردکانی ، مسیح محمدشفیعی . انتخاب بهینهی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعهی موردی گروه تولیدی لوازم خانگی). تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1391; 9 (3)
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-465-fa.html
، M.shafiee@ase.ui.ac.ir
چکیده: (7427 مشاهده)
هدف از نگارش مقاله حاضر، رتبهبندی کانالهای ارتباطات بازاریابی به منظور گزینش مناسبترین کانالها میباشد. توجه به هدایت منابع محدود به سمت کانالهای اصلی ارتباطات بازاریابی امری ضروری است. در این پژوهش، کانالهای اصلی و اولویتدار در ارتباطات بازاریابی شناسایی میشود. در این راستا از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی جهت اولویتبندی این کانالها استفاده میشود. نتایج به دست آمده در این مورد حاکی از آن است که تبلیغات بالاترین رتبه را در میان کانالهای ارتباطات بازاریابی در "محصول- بازارِ" مورد بررسی دارا میباشد، لذا اصلیترین کانال در ارتباطات بازاریابی آن "محصول- بازار" میباشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روشهای کتابخانهای و برای استخراج معیارها و گزینههای پژوهش علاوه بر مطالعهی ادبیات موضوع، از نظر کارشناسان مرتبط با موضوع پژوهش استفاده گردیده است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) استفاده گردیده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1391/8/7 | انتشار: 1391/7/24