در بازارهای رقابتی امروز، رضایت مشتری هدف اصلی برای همه مدیران است. در بیمارستان نیز بیشترین سیاست تخصیص تخت بستری به بیمار می باشد. کسب رضایت مشتری (بیمار) موضوع تحقیق بسیاری از محققان است. پژوهشگران زیادی براساس نوع مساله روش های مختلفی در مورد تخصیص تخت به بیمار، را ارایه دادهاند. در این مقاله برای تخصیص بهینه تختهای بیمارستانی روش برنامهریزی آرمانی پیشنهاد می گردد. روش پیشنهادی روی مطالعه موردی بخش اورژانس بیمارستان شهید مدنی تبریز به کار گرفته شده است. برای تخصیص بهینه تختهای بخش از چهار هدف حداقل کردن زمان استفاده از تخت توسط بیمار، حداقل کردن مدت زمان انتظار، استفاده حداکثر پتانسیل نیروی انسانی و حداقل کردن تعداد تختهای خالی استفاده میشود. در نهایت نتایج حاصل از به کارگیری مدل مربوطه روی دادههای بخش اورژانس تجزیه و تحلیل میشود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |