دوره 22، شماره 3 - ( 7-1404 )                   جلد 22 شماره 3 صفحات 67-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

Kurdvandi Y, Navidi H, Kamandi A. Determining the Student Effectiveness Index in the Classroom by Game Theory. jor 2025; 22 (3) :53-67
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2317-fa.html
کردوندی یونس، نویدی حمیدرضا، کمندی احمد. تعیین شاخص تاثیرگذاری دانش آموز در کلاس درس با کمک نظریه بازی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1404; 22 (3) :53-67

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2317-fa.html


دانشگاه شاهد، گروه ریاضی، تهران، ایران ، navidi@shahed.ac.ir
چکیده:   (48 مشاهده)
یادگیری مشارکتی به‌ عنوان یک روش آموزشی اثربخش، نیازمند ابزارهای دقیق برای سنجش تاثیر فردی است. در این پژوهش الگوی جدیدی از یادگیری مشارکتی ارایه شده است  که در آن دانش‌آموزان در یک ساختار سلسله‌مراتبی تعامل می‌کنند. با تبدیل این الگو  به‌ یک بازی همکارانه و تعریف تابع مشخصه مبتنی بر تبادلات علمی، ارزش بانژاف به‌عنوان شاخص کمی تاثیر محاسبه می‌شود. نتایج پیاده‌سازی روی کلاس‌های فرضی نشان می‌دهد که مقادیر بانژاف به‌ دقت بازتاب‌دهنده‌ نقش عملی دانش‌آموزان در شبکه مشارکتی هستند. این چارچوب، مبنای ریاضی معتبری برای طراحی سیستم‌های ارزیابی عینی در محیط‌های آموزشی فراهم می‌کند.

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/4/10 | پذیرش: 1404/6/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.