دانشگاه شاهد، گروه ریاضی، تهران، ایران ، navidi@shahed.ac.ir
چکیده: (45 مشاهده)
یادگیری مشارکتی به عنوان یک روش آموزشی اثربخش، نیازمند ابزارهای دقیق برای سنجش تاثیر فردی است. در این پژوهش الگوی جدیدی از یادگیری مشارکتی ارایه شده است که در آن دانشآموزان در یک ساختار سلسلهمراتبی تعامل میکنند. با تبدیل این الگو به یک بازی همکارانه و تعریف تابع مشخصه مبتنی بر تبادلات علمی، ارزش بانژاف بهعنوان شاخص کمی تاثیر محاسبه میشود. نتایج پیادهسازی روی کلاسهای فرضی نشان میدهد که مقادیر بانژاف به دقت بازتابدهنده نقش عملی دانشآموزان در شبکه مشارکتی هستند. این چارچوب، مبنای ریاضی معتبری برای طراحی سیستمهای ارزیابی عینی در محیطهای آموزشی فراهم میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1404/4/10 | پذیرش: 1404/6/5