دوره 11، شماره 2 - ( 4-1393 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 123-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خدامی عباسیه فهیمه، ضماهنی مجید، خدابخشی محمد. راهکار های بهبود عملکرد بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM . تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1393; 11 (2) :107-123

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-826-fa.html


چکیده:   (5820 مشاهده)
هدف اصلی این تحقیق، ارزیابی عملکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری بر اساس مدل EFQM در سال 1390 است. مدل EFQM، ابزاری است که تصوری از عملکرد سازمان در 9 حوزه را ایجاد می کند که 5 معیار آن حوزه توانمندسازها شامل معیارهای رهبری، خط مشی و استراتژی، مدیریت منابع انسانی (کارکنان)، منابع و مشارکت، فرآیندها و 4 معیار آن حوزه شامل نتایج مشتری، نتایج کارکنان و نتایج جامعه، نتایج کلیدی عملکرد می باشند. ابزار اصلی گردآوری داده ها، پرسش‏نامه استاندارد EFQM است. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان و مدیران صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می باشد. تعداد جامعه آماری 107 نفر بود که تعداد 100 پرسش‏نامه به صورت تصادفی ساده بین نمونه آماری توزیع شد و تعداد 70 پرسش‏نامه قابل تحلیل جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده‌های تحقیق، از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که سازمان از نظر معیارهای نتایج جامعه، جذب منابع، خط مشی و استراتژی دارای وضعیت مناسبی می باشد.
متن کامل [PDF 453 kb]   (1593 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/5/4 | پذیرش: 1393/5/4 | انتشار: 1393/5/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.