، mrezasep@gmail.com
چکیده: (6091 مشاهده)
فرآیند انتخاب تامینکننده با اهمیتترین متغییر در مدیریت موثر شبکه زنجیره تامین مدرن میباشد چرا که در دستیابی به محصولات با کیفیت بالا و رضایت مشتری کمک شایانی میکند. یک انتخاب تامینکننده موثر به مدلهای تجزیه و تحلیلی توانمند و ابزارهای پشتیبانی تصمیمگیری برای توانایی ایجاد توازن بین معیارهای چندگانه ذهنی و عینی نیازمند است. همچنین لازم به ذکر میباشد که اکثر سازمانهای تولیدی با بیش از یک معیار برای انتخاب تامینکننده خود مواجه میباشند. در این مقاله بهکمک روش AHP به منظور اولویت بندی ویژگیهای مشتری و استفاده از دو سری از خانههای کیفیت در مدلQFD ، روشی جدید برای انتخاب بهترین تامینکننده ارایه گردید و در انتها برای سنجش کارایی روش پیشنهادی، به اجرای آن در شرکت زمزم پرداخته شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/1/7 | پذیرش: 1393/1/7 | انتشار: 1393/1/7