Vaziri Hamaneh M A, Hosseinzadeh Lotfi F, Iranmanesh A, Shahvarani A, Azhini M. An Investigation on the Effectiveness of Brain-Compatible Teaching Model with a Mathematics Reading Comprehension Strategy (SQRQCQ) on Students’ Cognitive Flexibility in Solving Verbal Problems. jor 2025; 22 (3) :101-122
URL:
http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2207-fa.html
وزیری هامانه مریم السادات، حسین زاده لطفی فرهاد، ایرانمنش علی، شاهورانی احمد، آژینی مهدی. محاسبه کارایی دانشآموزان پایه سوم بر اساس اثربخشی الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (SQRQCQ) در انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی به کمک تحلیل پوششی دادهها. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1404; 22 (3) :101-122
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-2207-fa.html
گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، farhad@hosseinzadeh.ir
چکیده: (41 مشاهده)
مطالعه حاضر با عنوان "اثربخشی الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (SQRQCQ) در انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان پایه سوم در حل مسایل کلامی" و با هدف مطالعه بررسی اثر الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (SQRQCQ) در انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان پایه سوم در حل مسایل کلامی انجام پذیرفت. روش تحقیق برمبنای هدف تحقیق، از نوع کاربردی و بر مبنای روش، نیمه آزمایشی است. روش گردآوری اطلاعات روش میدانی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه استخراج میگردد.
جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان مدارس غیردولتی دختر پایه سوم شهر تهران به تعداد 643 نفرمیباشد که حجم جامعه آماری از روش نمونهگیری به صورت در دسترس بوده و دو مدرسه و دو کلاس در پایه سوم انتخاب شدند و به دو گروه 30 نفره به عنوان گروه کنترل و آزمایش تقسیمبندی میشوند. جهت گردآوری اطلاعات از دو آزمون استروپ، آزمون سوالات کلامی استفاده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، جهت تحلیل فرضیههای تحقیق از آزمون U من-ویتنی، تی دو گروه مستقل، تی زوجی و ویل کاکسون استفاده شده است. با توجه به اطلاعات ورودیهای مختلف این دو گروه از دانشآموزانپایه سوم، کارایی افراد مختلف به طور کامل بررسی شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/6/27 | پذیرش: 1402/11/3