دوره 4، شماره 14 - ( مهر 1386 )                   جلد 4 شماره 14 صفحات 89-94 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

فخرایی مهران ، اباذری مهران ، توکلی عبدالرضا . مدل سازی دینامیکی سیستم تعلیق خودرو. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن . 1386; 4 (14) :89-94

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-20-fa.html


چکیده:   (9836 مشاهده)
در این مقاله ابتدا به معرفی سیستم های مختلفی که در تعلیق مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته شده و مزایا و معایب هرکدام به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است. اولین گام در تحلیل یک سیستم ارایه یک مدل فیزیکی مناسب و دقیق می باشد. منظور از مدل الزاما مدل پیچیده نیست بلکه مدلی است که رابطه بین متغیرهای حالت سیستم را واقعی تر بیان کند و اهداف طراح آن سیستم را تامین کند. از این مدل های فیزیکی می توان جهت تحلیل پایداری، راحتی سفر و ضرایب سختی فنرها و ضرایب میرایی تحت تاثیر ناهمواری های جاده اشاره کرد. سیستم های تعلیق کنترل پذیر به دو گروه اصلی کنترل پیش خور و کنترل پس خور تقسیم می شود. با توجه به تاخیر زمانی غیرقابل اجتناب در سیستم های کنترل پذیر همواره عملکرد سیستم کنترل شده به طور دقیق متناسب با ورودی تحریک هم زمان نخواهد بود. برای رفع این مشکل از سنسورهایی درخودرو استفاده می شود.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۱۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA