دوره 13، شماره 4 - ( 11-1395 )                   جلد 13 شماره 4 صفحات 102-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hamzehee A, Shojaati G. A Model for the Use of Statistical Tests to Determine the Width of the Window and Its Use in Evaluating the Performance of Faculty of Islamic Azad University, Kerman Branch, Using a Window Analysis. jor 2017; 13 (4) :85-102
URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1407-fa.html
حمزه ای علی، شجاعتی گلناز. مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1395; 13 (4) :85-102

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1407-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی، واحدکرمان، گروه ریاضیات، کرمان
چکیده:   (4633 مشاهده)

  فرض اساسی در تکنیک تحلیل پنجره­ای این است که هیچ تغییر تکنیکی در طول پنجره رخ نداده­باشد اما این فرض در بسیاری از تحقیقات مورد توجه قرار نگرفته­است.در این پژوهش با استفاده از آزمون­های ناپارامتری ویلکاکسون در بین دو دوره و آزمون فریدمن بین چند دوره انتقال مرز در دوره­های مورد مطالعه بررسی و مشخص شده است. بنابراین طول پنجره­ها به گونه­ای انتخاب شده که فرض اساسی تحلیل­پنجره­ای در آنها رعایت شده باشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پنج گروه آموزشی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در طول سال­های 1385 تا 1391 جمع­آوری گردید و پس از اجرای آزمون­های آماری مشخص شد که در سال 1388 انتقال مرزکارایی رخ داده­است بنابراین دو پنجره به صورت 1385 تا 1387و 1388 تا 1391 به­دست آمد. سپس دو تحلیل به طول­های سه و چهار سال انجام و کارایی هر گروه در هر پنجره محاسبه شد.  با این روش گروه میکروبیولوژی رتبه یک را به­دست­آورد و سپس به ترتیب گروه­های شیمی، ریاضی، فیزیک و کامپیوتر قرار داشتند. از آنجا که دانشگاه دارای پنج مقطع آموزشی کاردانی،کارشناسی ناپیوسته،کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری است برای تعیین اهمیت نسبی هر مقطع برای دانشگاه از روش  AHPفازی استفاده و اوزان به دست آمده از این روش برای همگن کردن داده‌ها به‌کار گرفته شد.

متن کامل [PDF 1812 kb]   (1532 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/10/4 | پذیرش: 1395/10/4 | انتشار: 1395/10/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.