فرض اساسی در تکنیک تحلیل پنجرهای این است که هیچ تغییر تکنیکی در طول پنجره رخ ندادهباشد اما این فرض در بسیاری از تحقیقات مورد توجه قرار نگرفتهاست.در این پژوهش با استفاده از آزمونهای ناپارامتری ویلکاکسون در بین دو دوره و آزمون فریدمن بین چند دوره انتقال مرز در دورههای مورد مطالعه بررسی و مشخص شده است. بنابراین طول پنجرهها به گونهای انتخاب شده که فرض اساسی تحلیلپنجرهای در آنها رعایت شده باشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پنج گروه آموزشی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در طول سالهای 1385 تا 1391 جمعآوری گردید و پس از اجرای آزمونهای آماری مشخص شد که در سال 1388 انتقال مرزکارایی رخ دادهاست بنابراین دو پنجره به صورت 1385 تا 1387و 1388 تا 1391 بهدست آمد. سپس دو تحلیل به طولهای سه و چهار سال انجام و کارایی هر گروه در هر پنجره محاسبه شد. با این روش گروه میکروبیولوژی رتبه یک را بهدستآورد و سپس به ترتیب گروههای شیمی، ریاضی، فیزیک و کامپیوتر قرار داشتند. از آنجا که دانشگاه دارای پنج مقطع آموزشی کاردانی،کارشناسی ناپیوسته،کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری است برای تعیین اهمیت نسبی هر مقطع برای دانشگاه از روش AHPفازی استفاده و اوزان به دست آمده از این روش برای همگن کردن دادهها بهکار گرفته شد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |