Journal of Operational Research and Its Applications
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
jor
Basic Sciences
http://jamlu.liau.ac.ir
1
admin
2251-7286
2251-9807
8
10.61186/jamlu
14
8888
13
fa
jalali
1394
8
1
gregorian
2015
11
1
12
3
online
1
fulltext
fa
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان با تکنیکFAHP (شاهد تجربی: شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران)
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL">تجاری­سازی نقش مهمی را در معرفی محصولات شرکت<span dir="LTR">­</span>های دانش<span dir="LTR">­</span>بنیان به بازار به منظور تولید منافع اقتصادی ایفا می‏کند. در تحقیق حاضر به اولویت ­بندی عوامل موثر بر تجاری­سازی محصولات در شرکت­های دانش ­بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران با استفاده از تکنیک <span dir="LTR">FAHP</span> پرداخته شده است. در راستای دستیابی به این هدف ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات تعداد 12 نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است<span dir="LTR">.</span> نتایج پژوهش نشان می­دهد، عوامل تکنولوژیکی مهم‏ترین عامل تاثیرگذار در تجاری­سازی محصولات می­ باشد. همچنین عوامل فرعی تخصص مدیریت، تکنولوژی نوآورانه به موقع، نیاز مشتری و حمایت­های دولت از دید خبرگان بالاترین درجه اهمیت را کسب نموده ­اند.</p>
تجاری سازی, تحلیل سلسه مراتب فازی, شرکت های دانش بنیان, مراکز رشد مناطق شمالی
85
100
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-330&slc_lang=fa&sid=1
حسنعلی
آقاجانی
10031947532846003206
10031947532846003206
No
ابوالحسن
حسینی
10031947532846003207
10031947532846003207
No
زهرا
سروری اشلیکی
Zahra.sorori92@gmail.com
10031947532846003208
10031947532846003208
Yes