AU - Khodayifar, S. AU - Babaloo, D. TI - Accelerating Benders’ Approach for the Scheduling of Charging and Discharging of Electric Vehicles in Smart Grids PT - JOURNAL ARTICLE TA - JAMLU JN - JAMLU VO - 17 VI - 2 IP - 2 4099 - http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1578-fa.html 4100 - http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1578-fa.pdf SO - JAMLU 2 AB  - در قرن حاضر، محیط زیست به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. با توجه به محدویت‌های محیط زیست و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش قیمت بنزین وسایل نقلیه‌ی الکتریکی یک جایگزین مناسب برای وسایل نقلیه‌ی بنزینی است. اما تقاضای پیک برق مصرفی، ممکن است باعث اوج بار بزرگ و نامطلوب در شبکه‌های برق شود. خوش‌بختانه وسایل نقلیه‌ی الکتریکی می‌توانند به طور انعطاف پذیر، با زمان‌بندی شارژ و دشارژ هماهنگ شوند و این نیازمند الگوریتم‌های بهینه‌ی شارژ و دشارژ هوشمند و زمان‌بندی تخلیه می‌باشد. در این مقاله، مدل ریاضی از نوع برنامه‌ریزی خطی صحیح آمیخته برای زمان‌بندی شارژ و دشارژ وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در شبکه‌های هوشمند برق را بررسی کرده و مدل مربوطه را با استفاده از الگوریتم‌‌ دقیق تجزیه بندرز و روش تجزیه بندرز با برش‌های بهینه-پارتو حل خواهیم کرد. نهایتا با نتایج عددی کارایی مدل و الگوریتم‌های پیشنهادی را بررسی خواهیم کرد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - JAMLU PG - 9 PT - Research YR - 2020