TY - JOUR T1 - TT - بررسی باور دانش آموزان درباره کارگروهی حل مساله ریاضی JF - JAMLU JO - JAMLU VL - 3 IS - 22 UR - http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-77-fa.html Y1 - 2009 SP - 35 EP - 50 N2 - در این پژوهش، میزان تجربه کار گروهی ریاضی و همچنین باور دانش آموزان نسبت به کارگروهی حل مساله ریاضی و میزان اعتقاد آنان به موثر بودن کارگروهی بر آموزش یادگیری ریاضی و یادگیری ریاضی در یکی از دبیرستان های شهر اهواز بررسی شده است. در این بررسی پرسشنامه ای که از نظر روایی و پایایی سنجیده و تایید شده بود، توسط نمونه ای تصادفی از 130 نفر از دانش آموزان دبیرستانی پاسخ داده شد. با توجه به نتایج حاصل از نظرخواهی دانش آموزان در خصوص سوال ها، پس از بررسی و اعتبار پاسخ های داده شده از تعداد 130 نفر پاسخ 109 نفر مورد قبول واقع شد و پاسخ ها به کمک نظریه فازی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتیجه، تایید این دو اعتقاد بود که با آنکه دانش آموزان در مدارس تجربه کمی از کار گروهی ریاضی دارند، به ماثر بودن کار گروهی ریاضی و حل مساله ریاضی در گروه های کوچک در جهت پیشبرد آموزش یادگیری ریاضی و یادگیری ریاضی بسیار معتقدند. M3 ER -