دوره 10، شماره 4 - ( 10-1392 )                   جلد 10 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (5284 مشاهده)
برنامه‌ریزی مدارس یکی از دغدغه‌های مدیران و حتی دبیران در ابتدای سال تحصیلی است. در مقاله‌ی حاضر با استفاده از برنامه‌ریزی ریاضی این مساله مدل شده است. به دلیل تعداد بسیار بالای متغیر‌های 0 و 1 مساله، یک مساله NP-complete است و مدل‌سازی عادی چندان عملی نخواهد بود. سه تکه (تجزیه) کردن مساله می‌تواند راه‌حل مناسبی برای غلبه براین مشکل باشد. در تکه (فاز) اول این مدل تعیین می‌شود که هر دبیر در چه روزهایی باید در این مدرسه باشد و در فاز دوم تعیین می‌شود که دبیر در هر یک از این روزهای تعیین شده چه درسی را باید به چه کلاسی بدهد و در فاز سوم تعیین می‌‌‌‌شود که این دروس تعیین شده در هر روز برای هر کلاس در چه ساعتی باید توسط دبیر مربوط تدریس شود.
متن کامل [PDF 114 kb]   (1443 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/10/30 | پذیرش: 1392/10/30 | انتشار: 1392/10/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.