دوره 10، شماره 2 - ( 5-1392 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (5924 مشاهده)
هدف این پژوهش آن است که با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‏ها روشی برای ارزیابی دانشگاه‏ها و دانشکده‏ها از دیدگاه تولید دانش ارایه نماید. در این پژوهش از شاخص‏های ورودی نظیر منابع انسانی و فیزیکی و شاخص‏های خروجی نظیر دانش آشکار و پنهان استفاده شده است. این شاخص‏ها از طریق مطالعه‌ی مقالات و اسناد و نظرسنجی از خبرگان به دست آمده است. نمونه مورد بررسی این پژوهش را پانزده دانشکده فنی و مهندسی از دانشگاه امیرکبیر تهران تشکیل می‏دهد. داده‏های مربوط به دانشکده‏ها از طریق رجوع به اسناد و مدارک موجود و مصاحبه با افراد مسئول به دست آمده است. جهت حل مدل تحلیل پوششی داده‏ها و استخراج نتایج از نرم‌افزار DEA استفاده شده. از نتایج به دست آمده در این پژوهش می‌توان به رتبه‌بندی دانشکده‌ها از دیدگاه کارایی در تولید دانش، نمودار توزیع فراوانی کارایی دانشکده‌ها و پتانسیل‌ توسعه برای رسیدن به مرز کارایی برای هر دانشکده اشاره کرد.
متن کامل [PDF 412 kb]   (2384 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/5/22 | انتشار: 1392/5/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.