دوره 17، شماره 2 - ( 3-1399 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 25-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشکده ریاضی، زنجان
چکیده:   (2195 مشاهده)
در قرن حاضر، محیط زیست به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. با توجه به محدویت‌های محیط زیست و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش قیمت بنزین  وسایل نقلیه‌ی الکتریکی یک جایگزین مناسب برای وسایل نقلیه‌ی بنزینی است. اما تقاضای پیک برق مصرفی، ممکن است باعث اوج بار بزرگ و نامطلوب در شبکههای برق شود. خوش‌بختانه وسایل نقلیه‌ی الکتریکی می‌توانند به طور انعطاف پذیر، با زمان‌بندی شارژ و دشارژ هماهنگ شوند و این نیازمند الگوریتم‌های بهینه‌ی شارژ و دشارژ هوشمند و زمان‌بندی تخلیه می‌باشد. در این مقاله، مدل ریاضی از نوع برنامه‌ریزی خطی صحیح آمیخته برای زمان‌بندی شارژ و دشارژ وسایل نقلیه‌ی الکتریکی در شبکه‌های هوشمند برق را بررسی کرده و مدل مربوطه را با استفاده از الگوریتم‌‌ دقیق تجزیه بندرز و روش تجزیه بندرز با برش‌های بهینه-پارتو حل خواهیم کرد. نهایتا با نتایج عددی کارایی مدل و الگوریتم‌های پیشنهادی را بررسی خواهیم کرد.
متن کامل [PDF 1177 kb]   (1102 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/7/30 | پذیرش: 1399/1/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.