دوره 13، شماره 3 - ( 8-1395 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 110-97 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (4628 مشاهده)

تصمیم ­گیری به منظور گزینش و تخصیص سفارش به تامین­ کنندگان در زنجیره تامین به عنوان یکی از مهم­ترین مباحث در این زنجیره مطرح می­شود و در برگیرنده­ی عوامل زیادی است که گاهی در تعارض با یکدیگر قرار  می­گیرند­. در این مقاله روش تحلیل عاملی تاییدی برای شناسایی معیارهای اساسی در گزینش تامین­کنندگان بکار گرفته شد، همچنین از روش دیمتل و فرایند تحلیل شبکه به منظور رتبه­ بندی تامین­ کنندگان استفاده شد، علاوه بر این از روش برنامه­ ریزی آرمانی عدد صحیح برای هدف­ گذاری تمامی عوامل ملموس و غیر ملموس و همچنین مقادیر کمی و کیفی سطوح زنجیره تامین استفاده گردید. کاهش هزینه خرید و حمل و نقل، کاهش زمان انتظار تا دریافت سفارش، افزایش کیفیت محصول و ... به عنوان  آرمان­ها در این مقاله لحاظ گردید­ه­است، همچنین سیاست­ شرکت مبنی بر کاهش تعداد تامین­ کنندگان و تعیین میزان سفارش به تامین­ کنندگان بود که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و براساس مدل مد نظر شرکت، سفارش ­دهی به تامین ­کنندگان صورت گرفت و در نهایت تحلیل حساسیتی بر روی محدودیت­های اساسی شرکت انجام گرفت­.

متن کامل [PDF 1974 kb]   (2338 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/10/5 | پذیرش: 1395/10/5 | انتشار: 1395/10/5

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.