دوره 12، شماره 3 - ( 8-1394 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 47-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (7280 مشاهده)

رتبه‌بندی فروشگاه­ها و به روز رسانی اطلاعات در این زمینه براساس تصویر ذهنی مطلوب و قدرتمندی که مشتری از فروشگاه دارد، گام موثری در شناسایی توانایی و ظرفیت‌های فروشگاه و ایجاد ارزش برای فعالان این شبکه است. تصویر ذهنی فروشگاهی در ابعاد راحتی، پرسنل فروش، ترفیعات، تسهیلات، جو فروشگاه، خدمات، عوامل نهادی و خود کالا تجلی می­یابد. در این پژوهش، بر اساس این ابعاد و با کمک نمونه­ای در حجم 250 نفر از مشتریان فروشگاه­های زنجیره‏ای منتخب در اصفهان، این فروشگاه­ها رتبه بندی شد. به علاوه برای تعیین اهمیت معیارها از تلفیق نظرات کارشناسان منتخب این فروشگاه­ها استفاده شد. در این راستا از فن ای اچ پی گروهی استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که مجموعه اصفهان سیتی سنتر رتبه اول، کوثر رتبه دوم و رفاه رتبه سوم را اخذ کرده­اند.

متن کامل [PDF 209 kb]   (2004 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/29 | پذیرش: 1394/12/29 | انتشار: 1394/12/29

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.