دوره 12، شماره 3 - ( 8-1394 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 22-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (4891 مشاهده)

اخیراً به علت رشد نگرانی­ های زیست ­محیطی توجه شایانی به مقوله بهبود محصولات استفاده ­شده می­شود. در این مقاله، مساله کربن ­محور در زنجیره تامین حلقه بسته مورد بررسی قرار می­گردد. در زنجیره تامین حلقه بسته، محصولات برگشتی از دست مشتریان جمع می شوند و می ­توانند دفع و یا برای فروش مجدد بازتولید شوند. در این مطالعه، مدل حلقه بسته جامعی برای برنامه­ ریزی لجستیک با در نظرگرفتن همزمان اهداف سودمندی و زیست­ محیطی فرمول­بندی می­شود. در این راه، اهداف زیست­ محیطی با کاهش میزان کلی گاز دی اکسید کربن منتشره از حمل و نقل بدست می­آید. به ‏علاوه، معیار سودمندی می­تواند در شبکه حلقه­ ای با کمینه ­کردن هزینه ­ها و حداکثرسازی سطوح خدمت­ رسانی ایجاد گردد. در انتها، یک مثال عددی به منظور سنجیدن صحت و اثربخشی مدل انجام می­پذیرد.

متن کامل [PDF 331 kb]   (1470 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/9/27 | پذیرش: 1394/9/27 | انتشار: 1394/9/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.