TY - JOUR T1 - TT - ارزیابی کارایی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها از دیدگاه تولید دانش با روش تحلیل پوششی داده‌ها (مطالعه موردی: دانشگاه صنعتی امیرکبیر) JF - JAMLU JO - JAMLU VL - 10 IS - 2 UR - http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-610-fa.html Y1 - 2013 SP - 0 EP - 0 N2 - هدف این پژوهش آن است که با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‏ها روشی برای ارزیابی دانشگاه‏ها و دانشکده‏ها از دیدگاه تولید دانش ارایه نماید. در این پژوهش از شاخص‏های ورودی نظیر منابع انسانی و فیزیکی و شاخص‏های خروجی نظیر دانش آشکار و پنهان استفاده شده است. این شاخص‏ها از طریق مطالعه‌ی مقالات و اسناد و نظرسنجی از خبرگان به دست آمده است. نمونه مورد بررسی این پژوهش را پانزده دانشکده فنی و مهندسی از دانشگاه امیرکبیر تهران تشکیل می‏دهد. داده‏های مربوط به دانشکده‏ها از طریق رجوع به اسناد و مدارک موجود و مصاحبه با افراد مسئول به دست آمده است. جهت حل مدل تحلیل پوششی داده‏ها و استخراج نتایج از نرم‌افزار DEA استفاده شده. از نتایج به دست آمده در این پژوهش می‌توان به رتبه‌بندی دانشکده‌ها از دیدگاه کارایی در تولید دانش، نمودار توزیع فراوانی کارایی دانشکده‌ها و پتانسیل‌ توسعه برای رسیدن به مرز کارایی برای هر دانشکده اشاره کرد. M3 ER -