دوره 11، شماره 1 - ( 1-1393 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (5730 مشاهده)
فرآیند انتخاب تامین‏کننده با اهمیت‌ترین متغییر در مدیریت موثر شبکه زنجیره تامین مدرن می‌باشد چرا ‌که در دستیابی به محصولات با کیفیت بالا و رضایت مشتری کمک شایانی می‌‌کند. یک انتخاب تامین‌کننده موثر به مدل‌های تجزیه و تحلیلی توانمند و ابزارهای پشتیبانی تصمیم‌‌گیری برای توانایی ایجاد توازن بین معیارهای چندگانه ذهنی و عینی نیازمند است. همچنین لازم به ذکر می‌باشد که اکثر سازمان‌های تولیدی با بیش از یک معیار برای انتخاب تامین‌کننده خود مواجه می‌باشند. در این مقاله به‌کمک روش AHP به منظور اولویت بندی ویژگی‌های مشتری و استفاده از دو سری از خانه‌های کیفیت در مدلQFD ، روشی جدید برای انتخاب بهترین تامین‏کننده ارایه گردید و در انتها برای سنجش کارایی روش پیشنهادی، به اجرای آن در شرکت زمزم پرداخته شده است.
متن کامل [DOCX 2796 kb]   (9000 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/1/7 | پذیرش: 1393/1/7 | انتشار: 1393/1/7

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.