دوره 12، شماره 3 - ( 8-1394 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 100-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

آقاجانی حسنعلی، حسینی ابوالحسن، سروری اشلیکی زهرا. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان با تکنیکFAHP (شاهد تجربی: شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران). تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1394; 12 (3) :85-100

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-1205-fa.html


چکیده:   (4641 مشاهده)

تجاری­سازی نقش مهمی را در معرفی محصولات  شرکت­های دانش­بنیان به بازار به منظور تولید منافع اقتصادی ایفا می‏کند. در تحقیق حاضر به اولویت ­بندی عوامل موثر بر تجاری­سازی محصولات در شرکت­های دانش ­بنیان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالی ایران با استفاده از تکنیک FAHP پرداخته شده است. در راستای دستیابی به این هدف ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات تعداد 12 نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد، عوامل تکنولوژیکی مهم‏ترین عامل تاثیرگذار در تجاری­سازی محصولات می­ باشد. همچنین عوامل فرعی تخصص مدیریت، تکنولوژی نوآورانه به موقع، نیاز مشتری و حمایت­های دولت از دید خبرگان بالاترین درجه اهمیت را کسب نموده ­اند.

متن کامل [PDF 229 kb]   (1378 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/29 | پذیرش: 1394/12/29 | انتشار: 1394/12/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.