دوره 12، شماره 2 - ( 7-1394 )                   جلد 12 شماره 2 صفحات 137-125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (4761 مشاهده)

بانک­ها به عنوان متصدیان بخش پولی اقتصاد کشور و به دلیل سرعت بازتاب سیاست­های این بخش در کل جامعه، نقش بسیار موثری در ایجاد وحفظ رشد پایدار اقتصادی دارند. در حال حاضر با توجه به تعداد قابل توجه بانک­ها و موسسات مالی و اعتباری در کشور، همچنین با توجه به روند خصوصیسازی بانک­های دولتی و نیز تبدیلشدن تعاونی­های اعتباری و موسسات مالی ­و اعتباری به بانک­ها، ارزیابی عملکرد آن­ها اهمیت ویژه­ای پیدا کرده است. بنابراین بانک­های کشور برای بقا و رقابت در این محیط پویا نیاز دارند که به بررسی دقیق و ارزیابی عملکرد واحدها و نیروهای انسانی خود بپردازند. در سازمان­های وسیعی همچون بانک­ها که دارای شعب فراوان بوده و در حیطه­های مختلف در حال فعالیت می­باشند، ارایه روشی مناسب جهت ارزیابی عملکرد واحدها و نیروی انسانی جهت حضور فعال در عرصه رقابت ضروری به نظر میرسد، چرا که اگر شاخص­ها و روش­های مناسبی معرفی شوند مدیران ارشد سازمان میتوانند به هدایت بهتر نیروهای خود به‏طور اخص و هدایت بخش­ها در جهت اهداف استراتژیک سازمان به‏طور اعم بپردازند و همچنین شیوه­های انگیزشی را با توجه به محرک­های مناسب برای تشویق تعیین نمایند و به موقع مسئولیتخواهی را از بخش­هایی که تعلل کردهاند به اجرا گذارند. در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر عملکرد منابع انسانی و شعب بانک صادرات گیلان پرداخته و سپس با ارایه روشی مناسب بر مبنای روش تحلیل پوششی داده­ها (DEA) عملکرد روسای شعب این بانک را براساس شاخص­های فردی و عملکردی ارزیابی نموده و با شناسایی نقاط قوت و ضعف به ارایه راهکار جهت افزایش کارایی خواهیم پرداخت.

متن کامل [PDF 180 kb]   (1437 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/9/13 | پذیرش: 1394/9/13 | انتشار: 1394/9/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.