دوره 6، شماره 20 - ( فروردين 1388 )                   جلد 6 شماره 20 صفحات 47-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مختاری میکائیل ، حسین زاده لطفی فرهاد ، وحیدی علیرضا . ارایه یک مدل فازی برای اندازه گیری رضایت شغلی اساتید دانشگاه. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1388; 6 (20) :33-47

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-104-fa.html


چکیده:   (12441 مشاهده)
با وجود اینکه برای اندازه گیری رضایت شغلی مطالعات زیادی انجام گرفته اما در اغلب این مطالعات، سنجه های رضایت شغلی برمبنای نظریات خاص و با کم توجهی به ریشه های اصلی پرورش تئوری ها تعیین شده و نارسایی هایی که مدل های ریاضی وآماری در اندازه گیری «متغیرهای زبانی» دارند، در این اندازه گیری ها نادیده گرفته شده است. با عنایت به موارد فوق، درطرح پژوهشی حاضر سنجه ها و شاخص های رضایت شغلی با استفاده از پارادایم ترکیبی (که در آن تئوری دو عاملی هرزبرگ، سلسله مراتب نیازهای مازلو، مقیاس رضایت شغلی اسپکتر و ترز و نظریه های امید و کامروائی مد نظر قرار گرفته) تعیین شده و متغیرهای اولیه رضایت شغلی در قالب ابعاد، مولفه ها و شاخص ها دسته بندی شده و میزان اهمیت، میزان رضایت و رتبه هرکدام از شاخص های تاثیر گذار در رضایت شغلی محاسبه شده است. با بهره گیری از سیستم های استنتاج فازی و روش استلزام ممدانی و با تابع عضویت مثلثی و با استفاده از نرم افزارMatlab ، «مدلی سه مرحله ای» برای تحلیل ابعاد، مولفه ها وشاخص های رضایت شغلی اساتید طراحی و ارایه گردیده است.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1387/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.