مقاله های موجود در باب مسیریابی اتوبوس مدرسه اساسا بر پایه ی کمینه کردن هزینه و زمان سفر استوار هستند، در این مقاله ما تمرکز خود را بر چالشهای شرکتهای حمل و نقل برای ساماندهی دانش آموزان به مدرسه خود به نحوی که سود شرکت ماکزیمم شود و همچنین هزینه های تخصیص دانش آموزان به ایستگاه ها مینیمم شود، معطوف کرده ایم. در این مطالعه ما برای اولین بار به شرکت حمل ونقل این اجازه را داده ایم تا با پرداخت جریمه ای به دانش آموزان از ارائه خدمت به آنها اجتناب کند. در مساله مسیریابی اتوبوس مدرسه ی بررسی شده، موارد زیر همزمان باهم در نظر گرفته خواهند شد:
یک مدل تک هدفه برنامه ریزی عدد صحیح مختلط (MIP) از این مساله توسعه داده شده است. در نهایت برای حل این مدل دو روش حل دقیق و فراابتکاری پیشنهاد شده است. نتایج حاصل از این دو رویکرد در 5 نمونه تولید شده بررسی شده اند و نتایج حاصل حاکی از عملکرد خوب الگوریتم فراابتکاری می باشد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |