دوره 11، شماره 1 - ( 1-1393 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

محمد باستانی ، سعیده کتابی ، مهسا قندهاری . ارایه یک مدل تلفیقی برای تخصیص محصولات به توزیع‏ کنندگان در زنجیره تامین با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها و برنامه‏ریزی آرمانی، مطالعه موردی صنعت خودرو. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن. 1393; 11 (1)

URL: http://jamlu.liau.ac.ir/article-1-757-fa.html


، m.bastani66@yahoo.com
چکیده:   (4991 مشاهده)
اخیراً مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند انتخاب تأمین‏کنندگان نظر بسیاری از محققان و صاحب نظران را به خود جلب کرده و مقالات و تحقیقات بسیاری در زمینه ارزیابی و انتخاب تأمین‏کنندگان صورت گرفته است. با این وجود موضوع ارزیابی و انتخاب توزیع‏کننده کمتر مورد توجه قرارگرفته است. توزیع‏کننده در زنجیره تأمین نه تنها عامل ارتباط تولید کننده با مصرف‏کننده نهایی محصول یا خدمت بوده بلکه اولین بخشی است که صدای مشتری را شنیده؛ متوجه تغییرات تقاضا می‌شود؛ بنابراین ارزیابی آن‌ها امری ضروری می‌باشد. لذا هدف اولیه این مقاله ارزیابی عملکرد توزیع‏کنندگان در زنجیره تأمین با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد. به این منظور در ابتدا آرمان‌های مربوط و معیارهای موثر در ارزیابی توزیع‏کنندگان شناسایی گردیدند. سپس معیارهای مهم مشخص شدند. در ادامه، با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‌ها امتیازات کارآیی توزیع‏کنندگان محاسبه شدند. در نهایت نحوه توزیع محصولات بین توزیع‏کنندگان، با توجه به آرمان‌های موجود و بنابر حداکثر نمودن کارآیی در یک مطالعه موردی در صنعت خودرو به کمک مدل تلفیقی تعیین گردید.
متن کامل [DOCX 114 kb]   (3773 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/1/7 | پذیرش: 1393/1/7 | انتشار: 1393/1/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.